Hodnocení rizik

Hodnocení rizik je klíčovým nástrojem v oblasti bezpečnosti a ochrany zdraví při práci. Zaměstnavatel musí dbát na to, aby úroveň ochranných opatření byla v souladu s výsledkem hodnocení rizik.

Hodnocení rizik představuje řadu logických kroků vedoucích k tomu, aby byla systematicky provedena analýza a hodnocení rizik. každá z nich má určité výhody a nedostatky. Proto je výběr vhodné metody velmi důležitý. Při výběru vhodné metody je třeba vzít v úvahu určité informace zahrnující účel posouzení, současný stav podniku, dosažitelnost údajů, finanční možnosti a rovněž osobní dispozice hodnotitele.

Každá metoda vyžaduje dostatečnou transparentnost jednotlivých kroků jak pro uživatele výsledků hodnocení rizik, tak i pro všechny zaměstnance, kteří v práci podstupují určité riziko.

Cílem celého procesu hodnocení rizik při práci a uplatňování preventivních opatření je snížit riziko na přijatelnou úroveň, to je taková úroveň, na níž lze dané riziko v souvislosti se závažností případných ztrát již přijmout.

Proč to potřebujete?

  • Přesná identifikace a vyhodnocení dopadu vznikajících rizik na organizaci i mimo ni.
  • Získání širšího a úplnějšího obrazu o rizicích díky čerpání dat z pracovních postupů, procesů a průzkumů napříč organizací.
  • Přístup k přizpůsobitelným, předpřipraveným pracovním postupům, které umožňují sestavit registr rizik, vyhodnotit jejich dopad a přijmout účinná zmírňující opatření.
  • Pochopení finančních důsledků Vašeho komplexního programu managementu rizik.

 Procesy řízení rizik

Systém řízení rizik BOZP obsahuje několik dílčích procesů. Aby bylo možné rizika řídit, je bezpodmínečně nutné všechny tyto procesy dodržet.

  • Vyhledávání rizik
         Analýza rizik
         Identifikace rizik
         Hodnocení rizik
  • Přijímaní opatření
  • Vedení dokumentace
  • Informování o rizicích
  • Sledování a kontrola

Přidělování osobních ochranných pracovních prostředků